Wyniki konkursu "Współdziałanie w kulturze"

Wyniki

Protokół


Centrum Praktyk Edukacyjnych przy Centrum Kultury Zamek w Poznaniu ogłasza konkurs na przedsięwzięcie z zakresu edukacji i animacji kulturowej, którego celem jest propagowanie współdziałania pomiędzy podmiotami reprezentującymi sferę edukacji i sferę kultury w powiecie poznańskim.

Regulamin konkursu WSPÓŁDZIAŁANIE W KULTURZE

Formularz aplikacyjny WSPÓŁDZIAŁANIE W KULTURZE


Prezentujemy drugą publikację przygotowaną przez Centrum Praktyk Edukacyjnych (Centrum Kultury Zamek w Poznaniu) – „PORADNIK METODYCZNY. EDUKACJA KULTUROWA”.

Poradnik składa się z 12 scenariuszy projektów z zakresu edukacji kulturowej, poświęconych działaniom edukacyjnym w przestrzeni publicznej, akcjom artystycznym, warsztatom kreatywnym czy problemom społeczno-kulturowym. Scenariusze przygotowane zostały przez Agnieszkę Wołodźko (CSW Łaźnia, Gdańsk), Magdalenę Godlewską-Siwerską (Galeria Arsenał, Białystok), Małgorzatę Miłkowską (Brama Grodzka – Teatr NN, Lublin), Urszulę Katarzynę Siwerską (Stowarzyszenie Edukacji Kulturalnej WIDOK, Białystok), Kubę Szredera (Wolny Uniwersytet Warszawy), Lubę Zarembińską (Stacja Szamocin), Marcina Szeląga (Muzeum Narodowe w Poznaniu), Katarzynę Mądrzycką-Adamczyk (Muzeum Sztuki w Łodzi), Helenę Wojciechowską (Centrum Spotkań Europejskich Światowid, Elbląg), Macieja Szymaniaka (Centrum Kultury Zamek, Poznań), Agnieszkę Krajewską (Centrum Sztuki Dziecka, Poznań), Marka Chojnackiego (Instytut Kulturoznawstwa UAM).

Zachęcamy do bezpłatnego pobierania publikacji!



czytaj




"Edukacja kulturowa. Poręcznik" to pierwsza publikacja Centrum Praktyk Edukacyjnych w Poznaniu, inicjatywy realizowanej dzięki współpracy Centrum Kultury Zamek oraz Instytutów Kulturoznawstwa i Socjologii UAM.

CPE to projekt finansowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego poświęcony edukacji kulturowej i animacji, a stanowi pilotaż wieloletniego programu rządowego "Bardzo Młoda Kultura" Obywateli Kultury. Książka ta to "poręczny" materiał dla wszystkich, którzy zajmują się szeroko rozumianą edukacją kulturową (w tym edukacją artystyczną i animacją), a pracują w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych czy placówkach oświatowych.

Publikacja zawiera wypowiedzi badaczy, zapisy debat i dyskusji z organizatorami kultury, ankietę internetową z doświadczonymi praktykami, prezentuje także najlepsze projekty edukacyjne w Polsce. Ma przede wszystkim walor diagnostyczny - obok pytań o zmiany, jakim podlega uczestnictwo w kulturze, o metody pracy edukacyjnej, o formalno-prawne i finansowe warunki działania edukatorów i animatorów - w centrum rozważań stawia przede wszystkim pytanie o bariery we współpracy między "kulturą" i "edukacją", pojętymi sektorowo, o źródła tych barier i możliwe sposoby przełmywania ich.

Edukacja kulturowa. Poręcznik

czytaj